במהלך עבודתי כקוסמטיקאית, נשאלתי פעמים רבות, האם מותר לעשות טיפול פנים בהריון? זו שאלה מובנת והגיונית, שכן במהלך תקופת ההיריון יש דברים רבים שמומלץ לדבוק בהם, ולחלופין, יש דברים רבים שלפתע מומלץ להתרחק מהם. זה יכול להיות מעט מבלבל. התשובה היא – כמובן שמותר לעשות טיפולי פנים ואף רצוי להגיע באופן קבוע!

מה זה טיפול פנים בהריון

בתקופת ההיריון, האישה חווה שינויים שונים בגוף ובנפש. זה לא סוד, שאחד משינויים אלה הוא השינוי ההורמונלי שקורה בתקופה זו. השינוי ההורמונלי מביא עמו לעתים שינוי בסוג העור של האישה. למשל – אם בימים רגילים עורך יבש, יכול להיות שבמהלך ההיריון עורך יהפוך לעור שמן. לאישה הרה, יש עלייה בהורמון שנקרא פרוגסטרון. הורמון זה מאיץ את תפקוד בלוטות החלב, העור יכול להפוך לשמן ותיתכן הופעה מרובה של פצעונים. לכן, חשוב תמיד ליצור קשר עם קוסמטיקאית מקצועית, שמבינה בהרכב החומרים המומלצים לאישה בהיריון. הסיבה לכך היא שתכשירים נגד פצעונים מכילים חומרים פעילים כגון בנזואיל פרוקסיד ורטינולים למיניהם. טיפול פנים בהריון  דורש ידע והבנה בתכשירים האלה.

בעיית פיגמנטציה אצל אישה הרה

בעיה נוספת היא הופעת פיגמנטציה וגירויים שונים בעור. פיגמנטציה בזמן ההיריון היא תופעה נפוצה, שכן העור נעשה רגיש יותר. פיגמנטציה הנה שם רחב לכתמים שמופיעים על העור. שוב, בשלב שמופיעות בעיות שלא הכרנו ואנחנו עומדות להתייעץ עם קוסמטיקאית, אני מדגישה שצריך להתייעץ עם קוסמטיקאית מקצועית ומנוסה בתחום שתוכל להועיל ובעיקר לא להזיק. בתחום הפיגמנטציה, בדרך כלל, מציעים בשוק חומרים מבהירים, על מנת להבהיר כתמים. תכשירים אלו עלולים להכיל מרכיבים לא רצויים, כגון הידרוקסי נון וחומרים נוספים שהינם פופולריים להבהרה כמו חומצות שונות או ויטמין סי. חומרים אלו שמועילים בתקופות רגילות, בתקופת ההיריון עלולים לגרום לגירוי שכן בזמן זה הרגישות גוברת.

יש לשים לב כי לפעמים הפיגמנטציה ובעיות שונות בעור נגרמות לא רק משינויים הורמונליים אלא גם ממחסור בוויטמינים. למשל, פיגמנטציה יכולה להעיד על חוסר בויטמין סי, עור שהוא יבש מדי יכול להעיד על מחסור בוויטמין E וויטמין A וכן הלאה. לכן, לרוב מומלץ לאישה בתקופה מאושרת ומיוחדת זו, לקחת קומפלקס ויטמינים ולשמור על תזונה נכונה ובריאה הכוללת בשר דל שומן, דגים, פירות וירקות. בנוסף, צריך לשים לב לספק לגוף מים על ידי שתייה מרובה ומומלץ לשקול טיפול בחומצה הילרונית. בנושא של גירויים ורגישות בעור, יש לשים לב שאנחנו נזהרים משמנים אתרים מסוימים, שיש להם פוטנציאל לגרום להיפר טונוס של הרחם, שיכול לגרות צירים מוקדמים.

דבר נוסף שכדאי לתת עליו את הדעת, זה שבזמן ההיריון סף הכאב משתנה. סף הכאב יכול לרדת ולחילופין גם לעלות, בגלל הרגישות שכל כך אופיינית להיריון. קוסמטיקאית מקצועית תדע שלא להמליץ על טיפול שכרוך בכאב כגון הזרקות, טיפולי אינפרא, אפילציה, מזותרפיה וטיפולים שונים נוספים. יש לשים לב גם להרכב התכשירים שאתם מקבלים לטיפול בבית, שלא צריכים לכלול בתוכן מרכיבים אנטיביוטיים, רטינול, הורמונים וחומרים נוספים שאינם מומלצים בהיריון. לכן לפני שעושים טיפול פנים בהריון צריכים לברר את כל הפרטים:באיזה חומרים קוסמטיקאית משתמשת ואיזה טיפולים בדיוק היא מתכוונת לעשות.

צריך לזכור, שההיריון היא תקופה מיוחדת, יפה ובלתי נשכחת לכל אישה. בתוך תקופה זו אנו חוות שינוי משקל, הורמונים, מצבי רוח שונים, וכל זאת גורמים לשינויים בעור שלנו שדורשים דאגה וטיפול. עם טיפול נכון ומקצועי, שמגיע מתוך ניסיון וידע מקיפים, תהיי לא רק יפה וקורנת כלפי חוץ, אלא גם עם מצב רוח מצוין מבפנים. אני ממליצה לכל אישה בהיריון למצוא זמן לטיפוח, כי מעבר לשינויים שתעברי, כדאי לך למצוא זמן לטפל ולטפח את עצמך שתרגישי טוב, ידוע שאישה בהיריון מעבירה לעובר את מצב רוחה ומצבה הנפשי לעובר.

שוב, האם מותר לעשות טיפול פנים בהיריון? התשובה היא חד משמעית שמותר ואף מומלץ מאד! זכרו – אהבה ודאגה עבור המראה שלכן ישפיע לטובה על התפתחות ילדכן.

השאירו את הפרטים שלכם עכשיו לקבלת ייעוץ ללא התחייבות
סיכום
טיפול פנים בהריון - האם מומלץ?
שם מאמר
טיפול פנים בהריון - האם מומלץ?
תיאור
במהלך עבודתי כקוסמטיקאית, נשאלתי פעמים רבות, האם מותר לעשות טיפול פנים בהריון?מומלץ לעשות טיפול פנים בתקופה הזאת כי אישה הרה מעבירה לתינוק את מצב רוח שלה
המחבר
שם המוציא לאור
Barbara Beauty
הלוגו של המוציא לאור

פוסטים קשורים

תודה רבה על כתבה, עשית לי חשק לעשות טיפול פנים. אני אקבע אצלך שבוע הבאה

הגעתי לברברה כשהייתי בהריון מתקדם ,עור שלי היה זוועה גם פצעים , גם פיגמנטציה ועם מצב נפשי ירוד. אחרי הטיפול הרגשתי מעולה ,היא גם מאוווד מקצועית וגם יש לה ידיי זהב. כאשר אני באה לטיפול אצלה זה מרומם לי את הנפש

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *